SÆSONPROGRAM 2017-2018

NORDISK KLASSISK MUSIK OG EVENTYR

21. til 23. august 2017 i Lotzes Have, 5000 Odense C. Alle dage kl. 19.00.

Nordisk venskab med musik i! Klassiske kammerkoncerter på eventyrslottets scene i Lotzes Have. Musikstuderende fra Trondheim, Norrköping og Odense spiller musik – og skuespiller Torben Iversen oplæser nordiske fortællinger. Stemningsfuldt og uhøjtideligt. Og der er gratis entré til en balsam-for-sjælen-oplevelse i byens lille, grønne oase!

Mandag d. 21. august

Svensk program – Fanny Lindkvist, sang, og Jesper Olofsson, piano

Tirsdag d. 22. august

Norsk program – Ane Sofie Tønne Nesse, piano, og Kristian Ye, violin

Onsdag d. 23. august

Dansk program – Simon Valentin, piano, og Søren Gaardsted Frandsen, piano

SKUMRINGSTIME - "ØER I NORDEN"

Mandag, den 13. november 2017, kl. 19.00-21.00 i Nordatlantisk Hus, Nordatlantisk Promenade 1, Odense Havn.

En litterær aften med temaet "Øer i Norden".

Oplæg v/lektor Mogens Davidsen, SDU.

Gratis adgang.

NORDJOBB 2017

Der bages snobrød ved Skt. Hans festen i 2016.

Odense-afdelingen har gennem årene støttet nordjobb aktiviteterne i Odense. Aktiviteterne er for unge mennesker fra hele Norden på mellem 18 og 30 år.

I 2016 var der i løbet af sommeren beskæftiget 30 nordjobbere i Odense. Samme antal deltager i 2017.

KRONING AF ODENSES LUCIA 2017

Den store årlige Luciafest, arrangeret i samarbejde med Odense Kommune, finder sted i Carl Nielsen Salen, Odense Koncerthus tirsdag, den 5. december 2017, kl. 19.00.

Gratis adgang.

Nærmere oplysninger om arrangement i dagspressen og på foreningens hjemmeside.

ODENSES LUCIABRUD 2017

GENERALFORSAMLING

Foreningen holder generalforsamling mandag, den 19. marts 2018, kl. 19.00.

Sted: Nordatlantisk Hus, Nordatlantisk Promenade 1, Odense Havn.

Dagsorden ifølge vedtægterne for lokalafdelingerne. Vedtægterne kan ses på denne hjemmeside under "Om os".

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, indsendes skriftligt til bestyrelsen senest 8 dage før generalforsamlingen.

M.v.h. bestyrelsen

Efter generalforsamlingen afholdes der Nordisk Gæstebud for at markere Nordens Dag 2018. Her orienteres om aktuelle begivenheder i Foreningen NORDEN og Nordisk Råd.

Afslutningsvis vil Ulla Lund, Odense Inner Wheel, give os et eksempel på praktisk nordisk samarbejde med titlen: "Historien om den lille ring, der giver ben at gå på."

Tidligere minister og præsident for Nordisk Råd Henrik Dam Kristensen

holder oplæg om aktuel politik i Nordisk Råd

torsdag den 12. april 2018, kl. 18.00 i Midtfyns Fritidscenter, Ringe.

Foreningen Nordens Fynskreds er arrangør. Alle fynske medlemmer er velkomne.

Efter arrangementet med Henrik Dam Kristensen afholder Fynskredsen generalforsamling, hvor medlemmer ligeledes er velkomne.

Dagsorden udsendes senere.

Efter sin periode som præsident for Nordisk Råd udtalte Henrik Dam Kristensen under overskriften: Mindre Hjerte og mere Hjerne

Præsident lyder fint, og det nordiske samarbejde har da også været både fint og højstemt. Men ikke længere, hævder præsidenten for Nordisk Råd, Henrik Dam Kristensen, MF (S).

- Det fine og højtidelige kan vi ikke bruge til noget. I dag siger de fleste parlamentarikere, at hvis de skal bruge tid på nordisk arbejde, skal det have reelt politisk indhold. De gider ikke længere floskler, siger den tidligere beskæftigelses-, transport-, social-, fødevare- samt landbrugs- og fiskeriminister, Henrik Dam Kristensen i en statussamtale midt i hans etårige regeringstid som præsident.

Del siden